Home

Triped reisblog Maandelijkse fotoblog

by assele on 26/09/2020 at 19:21

Plage de Conches Donderdag 10 september en vrijdag 11 september zien er redelijk hetzelfde uit. Een groot deel van de dag brengen we door aan het strand Plage de Conches.... Read more »

• Les Conches
    by assele on 09/09/2020 at 20:26

La Rochelle Dinsdag 8 september is het plan om de Tour de France te bekijken in La Rochelle. Geen idee wat ons te wachten staat en hoe druk dat is.... Read more »

• Longville sur Mer
    by assele on 07/09/2020 at 18:48

Honfleur Zaterdag 5 september staan we op tijd op en wandelen nog even langs de haven. We ontbijten in een boulangerie met koffie en te lekkere verse Pain au Chocolat.... Read more »

• Honfleur
    by assele on 04/09/2020 at 19:51

Frankrijk Vrijdag 5 september begint onze eerste vakantie week van 2020! Een bijzonder jaar. Onze vakantie begint eigenlijk al donderdagavond wanneer we met de laptop op schoot plannen maken voor... Read more »

• Mexico City
    by assele on 29/11/2019 at 03:28

Oaxaca kust Maandag 25 november rijden we naar het noorden. Het plan is om de ruim 100 km naar de lagoon van Chacahua te rijden om daar vogels te spotten... Read more »

• Puerto Escondido
    by assele on 25/11/2019 at 03:52

Zipolite Je hebt ze overal op de wereld van die dorpjes als Zipolite. Er is niet veel te doen, geen schreeuwende reclames. Iedereen is relaxed. Op het strand lopen doorbakken... Read more »

• Playa Zipolite
    by assele on 22/11/2019 at 03:19

Hierve El Aqua Dinsdag 19 november rijden we naar Hierve El Aqua (versteende watervallen). Buiten Oaxaca rijden we over goede snelwegen richting de watervallen. Onderweg rijden we langs veel grote... Read more »

• Oaxaca
    by assele on 19/11/2019 at 02:11

Teotihuacan Zaterdag 16 november. Wat een dag, wat een mooi land! De ochtend in Teotihuacan is fris. Tijdens het ontbijt zien we een heleboel luchtballonnen boven de piramides hangen, een... Read more »

• Teotihuacan
    by assele on 16/11/2019 at 02:34

Houston Woensdagochtend 13 november zitten we om 6 uur in de auto naar Schiphol. Het is al lekker druk op de weg, sterker nog we belanden al vroeg in de... Read more »

• San Bartolomé de Tirajana
    by assele on 24/06/2019 at 20:32

San Bartolomé de Tirajana San Bartolomé de Tirajana hoor ik je denken? Over een weekje rustig aan doen op Playa del Ingles (Gran Canaria) valt niet zo gek veel te... Read more »

• Ikebukuro 3
    by assele on 23/05/2019 at 12:15

Odaibo Dinsdag 21 mei was een echte offday. Het begon met stortregen en dat hield niet meer op, uitgerekend op de dag dat we met zijn tweeën op pad konden... Read more »

• Ikebukuro 2
    by assele on 20/05/2019 at 14:39

Asakusa Zaterdagavond vind ik met Marja nog een leuk restaurantje om lekker te eten. Restaurants hier in overvloed, alleen kiezen blijft lastig 🙂 Na het eten val ik als een... Read more »

• Ikebukuro
    by assele on 18/05/2019 at 09:58

Schiphol Donderdagmiddag ga ik met de trein naar Schiphol. Laat het nu net de middag zijn dat onze vrienden uit Ouderkerk ad Amstel hun kampioenschap vieren (hoe lang was dat... Read more »

• Entebbe
    by assele on 07/02/2019 at 10:55

Lake Mburo National Park Dinsdagochtend 5 februari rijden we vroeg weg uit Mbarara. Gisteren vlak voor Mbarara werden de wegen al beter. Ook lijkt alles iets “moderner” en minder “arm”,... Read more »

• Mbarara
    by assele on 04/02/2019 at 14:44

Fort Portal Nog even over gisteren, vrijdag. De meeste chauffeurs blijven gas geven, ongeacht de situatie. Wij minderen bij de meeste situaties vaart, zeker als er mensen lopen of fietsers.... Read more »

• Fort Portal
    by assele on 01/02/2019 at 16:53

Sipi De nachtrust in onze luxe cottage in Sipi Falls viel wat tegen. Het eerste uur waait het keihard, na een uur gaat de wind weer heel snel liggen. Daarna... Read more »

• Sipi
    by assele on 25/01/2019 at 18:26

Entebbe Woensdagochtend 23 januari staan we extreem vroeg op. We willen de files voor zijn en natuurlijk de gevolgen van 1,5 cm sneeuw, waardoor heel Nederland ontregelt is. Deze tactiek... Read more »

• Chocolatines, vagues et Kronenbourg
    by assele on 25/11/2018 at 17:37

De laatste zaterdag van september rijden we richting het zuiden, om de toch al lange en warme zomer iets te verlengen. Plan is natuurlijk veel surfen en tussendoor het liefst... Read more »

by assele on 21/04/2018 at 20:11

Lima Woensdag 18 en donderdag 19 april zijn de laatste 2 dagen in Lima, Peru. Het is lekker weer met een goede 20 graden. Beide dagen doen we rustig aan... Read more »

• Miraflores
    by assele on 18/04/2018 at 03:05

Pisac Zaterdag 14 april pakken we een busje (collectivo), die ons in een uurtje naar Pisac brengt. Eindelijk hebben we weer een ouderwetse Max Verstappen achter het stuur. Beter nog,... Read more »

• Cusco
    by assele on 13/04/2018 at 23:04

Arequipa Dinsdag 10 april kunnen we eindelijk weer eens uitslapen zonder een wekker te zetten. We ontbijten op ons gemak en wandelen naar de overdekte markt van Arequipa. Altijd leuk... Read more »

• Arequipa
    by assele on 10/04/2018 at 02:28

Vrijdag 6 april is het weer een reisdag. In de loop van middag stappen we op de bus naar Arequipa. Dat is een behoorlijk eind rijden. Zaterdagochtend net na 4... Read more »

• Huacachina
    by assele on 06/04/2018 at 13:04

Lima Woensdag 4 april was het plan om te gaan fietsen en zaken voor de komende dagen regelen. Na het ontbijt smeren we onze verbrande huid in met zonnenbrand. We... Read more »

• Lima
    by assele on 04/04/2018 at 01:51

Nederland Nadat we door Jeroen waren afgezet, begon gelijk het avontuur. We hadden al gezien dat er door werkzaamheden geen rechtstreekse treinen naar Schiphol rijden en bovendien was er nog... Read more »

by assele on 16/12/2016 at 13:49

Yangon Dinsdag 13 december wandelen we weer door het ons vertrouwde en snikhete Yangon, een stad van meer dan vijf miljoen inwoners Dat betekent enorme files in de binnenstad en... Read more »